Regulamin organizacyjny

Zasady organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych w B3 Fizjoterapia Sp. z o.o.

B3 Fizjoterapia - Regulamin organizacyjny

Regulamin organizacyjny podmiotu wykonującego działalność leczniczą
B3 Fizjoterapia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2025

Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.).

Regulamin obejmuje następujące rozdziały:

  1. Firma podmiotu
  2. Cele i zadania podmiotu
  3. Struktura organizacyjna
  4. Rodzaj działalności leczniczej
  5. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
  6. Prawa i obowiązki pacjenta
  7. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
  8. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
  9. Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
  10. Organizacja procesu udzielenia świadczeń w przypadku pobierania opłat
  11. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych
  12. Sposób kierowania jednostkami / komórkami organizacyjnymi
  13. Zasady rezerwacji i odwoływania wizyt w gabinecie B3 Fizjoterapia Sp. z o.o.
  14. Postanowienia końcowe

I. Firma podmiotu

B3 FIZJOTERAPIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: KRS 0001187447, REGON 542401877, NIP 6832148638.

II. Cele i zadania podmiotu

Celem działalności podmiotu leczniczego B3 FIZJOTERAPIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących ratowaniu, przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania.

Do zadań należy udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii.

Usługi z zakresu masażu relaksacyjnego stanowią działalność pozamedyczną (komercyjną) i nie są świadczeniami zdrowotnymi w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej.

Zadaniem podmiotu w zakresie działalności fizjoterapeutycznej jest:

  • realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki,
  • udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki,
  • realizowanie świadczeń zdrowotnych on-line w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki.

Nadto zadaniem podmiotu jest:

  • współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
  • działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia,
  • prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.

III. Struktura organizacyjna

W skład podmiotu leczniczego wchodzi jeden Zakład Leczniczy zlokalizowany w Wieliczce pod nazwą B3 FIZJOTERAPIA pod adresem: ul. Leśna 1A, 32-020 Wieliczka.

W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:

  • recepcja,
  • pracownia fizjoterapii,
  • strefa masażu relaksacyjnego (działalność pozamedyczna).

Nie wyodrębnia się kierowników wymienionych komórek organizacyjnych. Funkcję kierownika każdej komórki organizacyjnej pełni Dyrektor Zakładu Leczniczego, którym jest równocześnie Szymon Dębski, członek zarządu spółki prowadzącej Zakład Leczniczy.

Nie zatrudnia się lekarzy ani pielęgniarek – świadczeń zdrowotnych udzielają fizjoterapeuci.

IV. Rodzaj działalności leczniczej

Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki.

Dodatkowo podmiot może świadczyć usługi komercyjne (pozamedyczne) w zakresie masażu relaksacyjnego.

V. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  • Świadczenia udzielane są w Wieliczce, ul. Leśna 1A, 32-020 Wieliczka.
  • Rejestracja pacjentów i udzielanie informacji odbywają się osobiście, telefonicznie oraz za pomocą poczty elektronicznej bądź strony internetowej.
  • Podmiot czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–21:00 oraz w sobotę 8:00–14:00.
  • Świadczenia zdrowotne udzielane są przez fizjoterapeutów, po wcześniejszym umówieniu wizyty.
  • Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach specjalistycznej opieki ambulatoryjnej w ramach podmiotu i komórek organizacyjnych.

VI. Prawa i obowiązki pacjenta

Prawa pacjenta

  • Prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających aktualnym wymaganiom wiedzy medycznej i możliwościom placówki.
  • Prawo do informacji o swoim stanie zdrowia i planowanym postępowaniu.
  • Prawo do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu odpowiednich informacji.
  • Prawo do intymności i poszanowania godności.
  • Prawo do ochrony danych osobowych.

Obowiązki pacjenta

  • Stosowanie się do zaleceń fizjoterapeuty.
  • Punktualne stawianie się na wizyty.
  • Zakaz wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych oraz wszelkich substancji odurzających.
  • Na terenie placówki obowiązuje zakaz palenia wyrobów tytoniowych bądź papierosów elektronicznych.
  • Obowiązek przestrzegania higieny osobistej.
  • Odpowiedzialność za rzeczy oddane pacjentowi do użytku na czas pobytu w placówce.
  • Odpowiedzialność za szkody powstałe z winy pacjenta.
  • Zakaz samowolnej obsługi aparatury i urządzeń stanowiących wyposażenie placówki.
  • Obowiązek zapoznania się z zakresem swoich praw i obowiązków i stosowania się do nich.

Przepisy porządkowe dla osób towarzyszących

  • Stosowanie się do poleceń i wskazówek personelu medycznego.
  • W razie potrzeby używanie odzieży i obuwia ochronnego na żądanie personelu.
  • Kulturalne zachowanie w trakcie pobytu.
  • Zakaz dostarczania pacjentom alkoholu, substancji odurzających i innych artykułów zabronionych.
  • Zakaz palenia tytoniu, spożywania alkoholu i innych substancji odurzających.

Opis, wynik badania pacjenta oraz udostępnianie dokumentacji medycznej

  • Opis / wynik badania udostępniany jest pacjentowi, osobie przez niego upoważnionej lub lekarzowi kierującemu niezwłocznie po jego przygotowaniu, nie później niż w ciągu 14 dni roboczych.
  • Termin ten może zostać wydłużony w przypadku potrzeby uzyskania dodatkowych informacji – pacjent jest o tym informowany.
  • Wynik / opis może być, za zgodą pacjenta, wysłany pocztą na adres wskazany w dokumentacji medycznej lub w pisemnym upoważnieniu.
  • Dokumentacja medyczna, jej kopia lub odpis wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni roboczych, pacjentowi, osobie upoważnionej lub lekarzowi kierującemu. Może zostać wysłana pocztą na adres wskazany przez pacjenta.

Postanowienia końcowe – prawa pacjenta

  • Zakład zapewnia ochronę danych osobowych pacjenta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Zastrzeżenia, skargi i wnioski dotyczące udzielania świadczeń zdrowotnych można składać:

VII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych

Komórki organizacyjne współdziałają ze sobą w celu zapewnienia kompleksowej i właściwej opieki medycznej oraz niezbędnej diagnostyki.

Do zadań komórek organizacyjnych należą w szczególności:

  • prowadzenie porad specjalistycznych, diagnostyki i zabiegów leczniczych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
  • zapewnienie pacjentom kompleksowej ambulatoryjnej opieki medycznej,
  • zapewnienie prawidłowej i ścisłej współpracy z innymi komórkami i podmiotami medycznymi,
  • dbanie o należyty wizerunek podmiotu leczniczego,
  • działanie na rzecz właściwego wykorzystania czasu pracy i potencjału pracowniczego,
  • podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu medycznego,
  • wprowadzanie standardów postępowania i podnoszenie jakości opieki medycznej,
  • przestrzeganie praw pacjenta,
  • prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami,
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie obowiązków administracyjno-organizacyjnych i finansowych,
  • prowadzenie wymaganych rejestrów medycznych,
  • realizacja obowiązków wynikających z aktów wewnętrznych podmiotu,
  • przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych,
  • realizacja innych zadań wskazanych przez Dyrektora jednostki organizacyjnej.

W realizacji swoich zadań jednostki organizacyjne mogą współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi, instytucjami ubezpieczeniowymi i innymi instytucjami działającymi na rzecz zdrowia społeczeństwa.

VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

Podmiot leczniczy może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie niezbędnym do zapewnienia ciągłości leczenia i kompleksowej opieki nad pacjentem.

IX. Wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej

Dokumentacja medyczna prowadzona jest zgodnie z:

  • ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
  • rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie dokumentacji medycznej.

Podmiot obecnie nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji pacjentom i osobom upoważnionym.

X. Organizacja procesu udzielenia świadczeń w przypadku pobierania opłat

W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia ma prawo poznać jego cenę.

Świadczenia zdrowotne odpłatne mogą być realizowane na podstawie umowy z innym podmiotem (w tym z towarzystwem ubezpieczeniowym) lub w ramach indywidualnego rozliczenia z pacjentem.

Płatność za świadczenia odpłatne może być dokonana gotówką, kartą (terminal płatniczy) lub przelewem na wskazany rachunek bankowy. Każda wpłata jest ewidencjonowana w kasie fiskalnej, a pacjent otrzymuje paragon lub – na życzenie – fakturę.

Cennik świadczeń zdrowotnych (fizjoterapia) oraz usług pozamedycznych (masaże relaksacyjne) dostępny jest w rejestracji oraz na stronie internetowej www.b3fizjoterapia.pl.

XI. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych

Opłaty mogą być pobierane od pacjentów za świadczenia medyczne lub czynności administracyjne, takie jak m.in.:

  • wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej,
  • wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej potwierdzonej przez fizjoterapeutę dla potrzeb ubezpieczeniowych,
  • wydanie orzeczenia o stanie zdrowia pacjenta dla potrzeb innych niż proces leczenia i diagnozowania.

Wysokość opłat jest podawana pacjentowi przed udzieleniem świadczenia, zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Obecnie nie są pobierane żadne opłaty za czynności administracyjne.

XII. Sposób kierowania jednostkami / komórkami organizacyjnymi

  • Kierownictwo nad Zakładem Leczniczym sprawuje Zarząd spółki.
  • Zarząd może powierzyć bieżące zarządzanie placówką wyznaczonej osobie (np. Dyrektorowi Zakładu Leczniczego).
  • Osobami udzielającymi świadczeń zdrowotnych w Zakładzie są fizjoterapeuci, wykonujący zawód zgodnie z ustawą z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.
  • Szczegółowy zakres obowiązków pracowników oraz zasady ich odpowiedzialności określają przepisy prawa, umowy cywilnoprawne lub umowy o pracę oraz wewnętrzne regulacje podmiotu.

XIII. Zasady rezerwacji i odwoływania wizyt w gabinecie B3 Fizjoterapia Sp. z o.o.

  • Rezerwacji wizyty można dokonać telefonicznie (tel. 603-888-414), online lub osobiście pod adresem: ul. Leśna 1A, 32-020 Wieliczka.
  • Przy rezerwacji należy podać imię, nazwisko i numer telefonu kontaktowego, opcjonalnie dolegliwości.
  • Istnieje możliwość przeniesienia wizyty na inny termin – pod warunkiem dostępności miejsc.
  • Odwołania wizyty można dokonać SMS-em, online lub telefonicznie nie później niż 24 godziny przed umówionym terminem.
  • Odwołanie wizyty później niż 24 godziny przed terminem lub niepojawienie się na wizycie skutkuje pobraniem opłaty w wysokości 50% ceny wizyty. Informacja o należności wraz z numerem konta jest wysyłana SMS-em z numeru 603-888-414. Płatności należy dokonać w ciągu 30 dni przelewem na nr konta: 19 1050 1445 1000 0090 8558 3079 lub osobiście w placówce. Pacjent, który nie ureguluje należności, zostanie nią obciążony przy najbliższej wizycie.
  • Pacjent, który wykupił pakiet wizyt i nie pojawił się na umówionej wizycie ani jej nie odwołał minimum 24 godziny wcześniej, traci prawo do realizacji tej konkretnej wizyty w ramach pakietu.
  • Pacjent, który wykupił pakiet 5 wizyt, zobowiązany jest wykorzystać go w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu; pakiet 10 wizyt – w ciągu 5 miesięcy.
  • N niewykorzystane wizyty w okresie ważności pakietu nie przysługuje zwrot środków ani inna forma rekompensaty.
  • W przypadku śmierci pacjenta niewykorzystane wizyty nie podlegają zwrotowi ani rekompensacie finansowej.

XIV. Postanowienia końcowe

  • Regulamin organizacyjny ustala Zarząd B3 FIZJOTERAPIA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  • W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  • Regulamin jest udostępniany pacjentom w rejestracji podmiotu oraz na stronie internetowej.
  • Regulamin podawany jest do wiadomości wszystkim osobom udzielającym świadczeń zdrowotnych i innym pracownikom podmiotu.
  • Podmiot zapewnia ochronę danych osobowych pacjentów zgodnie z przepisami RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych.
  • Zmiany regulaminu dokonywane są uchwałą Zarządu i wchodzą w życie z dniem ich uchwalenia, chyba że uchwała stanowi inaczej.
  • Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.08.2025 r.

Masz pytania dotyczące zasad funkcjonowania gabinetu?

Skontaktuj się z nami – chętnie wyjaśnimy wszystkie kwestie związane z regulaminem i organizacją świadczeń.